Hienovarainen hopea purkissa
Myöhäisen 1950-luvun Chevrolet Corvetten viimeistelyn inspiroimana Fender toi valikoimaansa tämän custom-värin nimellä Inca Silver. Tätä väriä käytettiin vuodesta 1960 vuoteen 1965 asti, jolloin se korvattiin Firemist Silver -värillä. Inca Silver on toimi tänä aikana myös pohjamaalina Candy Apple Red -värille kunnes Fender vaihtoi Candy Apple Redin pohjamaaliksi kultasävytetyn metallimaalin loppuvuodesta 1965. Tämä hopeanhohtoinen maali pitää sisällään hienompia metallipartikkeleita kuin NitorLack Silversparkle. Candy Apple Redin lisäksi se sopii hyvin pohjamaaliksi muille puolipeittäville maaleille joihin halutaan lisätä ripaus metallinhohtoa. Päälle maalatessa suosittelemme yhden kiiltolakkakerroksen maalaamista Inca Silverin päälle ennen puolipeittävää lopullista väriä tuomaan sävyyn syvyyttä ja suojaamaan sitä läpihionnalta.
NitorLackin Inca Silver nitroselluloosamaali tuo tämän alkuperäisen sävyn värin saataville helppokäyttöisessä aerosoliformaatissa, jonka avulla on entistä helpompaa saada ammattimaisia lopputuloksia ilman ammattilaisen työtiloja. NitorLackin vintage-maalit on kehitetty huolellisen ja pikkutarkan prosessin kautta toisintamaan alkuperäisten 50- ja 60-lukujen sähkökitaroiden värit juuri sellaisena kuin ne maalattiin soitinten pintaan tuona sähkökitaran kulta-aikana.
NitorLackin nitroselluloosamaalit tuottavat aerosolipullosta spraymaalattuinakin ammattimaista jälkeä helposti. Yksi nitroselluloosamaalien uniikeista ominaisuuksista on niiden tapa fuusioida eri kerrokset yhdeksi massaksi, joka antaa kitaran soida vapaasti ja jättää jälkeensä siistin pinnan. Maalatessasi soitinta nitromaalilla, suosittelemme suorittamaan maalikerrosten välillä välihionnan 800 karkeuden hiomapaperilla, jotta varmistetaan maalikerroksien yhtenäisyys ja tarttuminen. Ennen välihiontaa ja seuraavaa maalikerrosta, anna lakkakerroksen kuivua 24 tuntia. NitorLackin nitromaaleja käyttäessä suosittelemme läpinäkymättömille väreille kahta maalikerrosta jotta soittimen runko peittyy täysin ja väristä tulee tasainen. Maalaaminen kannattaa aloittaa tiukimmista paikoista, kuten soololovista ja soittimen kyljistä jotta nämä saadaan peittoon ilman suurempia maalikerrostumia.
Ominaisuudet:
- NitorLack Nitrocellulose Paint Inca Silver
- Vintagekorrekti Inca Silver suoraan helppokäyttöisenä aerosolina
- 400ml aerosoli
- Ennen käyttöä ravista noin 2-5 minuutin ajan
Kuinka paljon aerosolispraytä tarvitsen kitaran maalaamiseen?
Maalintarpeeseen vaikuttaa paljon puun tyyppi ja jokaisen kerroksen paksuus sekä haluttu lopputulos peilikiiltävästä pinnasta avoimeen syykuvioon. Yleisesti ottaen seuraavat luvut toteutuvat keskivertosoittimiin ja ei kovin avoinaiseen tai tiukkaan syykuvioon:
- Sähkökitaran kaula: 2 pulloa nitroselluloosalakkaa
- Sähkökitaran runko: 1 pullo pohjamaalia, 1-2 pulloa väriä, 2-3 pulloa nitroselluloosalakkaa
- Klassinen kitara tai teräskielinen akustinen: 1 pullo pohjamaalia, 1-2 pulloa väriä, 4-5 pulloa nitroselluloosalakkaa
- Ukulele: 2 pulloa nitroselluloosalakkaa
Vinkkejä spraymaalaamiseen
Ravista pulloa reilusti 2-5 minuuttia ennen spraytä. Suosittelemme suorittamaan maalaamisen ohuina kerroksina mahdollisimman matalassa kosteusympäristössä. Maalaa tasaisin liikkein ja pidä spraypulloa noin 20cm päässä maalauskohteesta. Ennen väriä on tärkeää suorittaa pohjamaalaus ja hiominen 400 karkeuden hiomapaperilla jotta pohja on mahdollisimman tasainen ennen väriä tai viimeistelyä. Suorita kerrosten välillä välihionta ja anna kerrosten kuivua vähintään 12-24 tuntia ennen seuraavan kerroksen maalaamista. Maalaa ainoastaan hyvin ilmastoiduissa tiloissa.
Nitromaali on myrkyllistä ja haitallista. Käytä maalia ainoastaan hyvin ilmastoidussa tilassa yli 18°C lämpötilassa, esimerkiksi maalihuoneessa tai ulkona. Käytä maalatessa suojavarusteita kuten käsineitä, suojalaseja sekä hengitysmaskia. Nitromaali on helposti syttyvää ja ärsyttää ihoa.
NitorLack Nitroc. Paint Inca Silver 400ml Aerosol
N250782160 | Saatavilla hetiMaksa laskulla tai osamaksulla.
Osamaksu alkaen
1.50 € / kk+ mahd. kulut ja korot
Hienovarainen hopea purkissa
Myöhäisen 1950-luvun Chevrolet Corvetten viimeistelyn inspiroimana Fender toi valikoimaansa tämän custom-värin nimellä Inca Silver. Tätä väriä käytettiin vuodesta 1960 vuoteen 1965 asti, jolloin se korvattiin Firemist Silver -värillä. Inca Silver on toimi tänä aikana myös pohjamaalina Candy Apple Red -värille kunnes Fender vaihtoi Candy Apple Redin pohjamaaliksi kultasävytetyn metallimaalin loppuvuodesta 1965. Tämä hopeanhohtoinen maali pitää sisällään hienompia metallipartikkeleita kuin NitorLack Silversparkle. Candy Apple Redin lisäksi se sopii hyvin pohjamaaliksi muille puolipeittäville maaleille joihin halutaan lisätä ripaus metallinhohtoa. Päälle maalatessa suosittelemme yhden kiiltolakkakerroksen maalaamista Inca Silverin päälle ennen puolipeittävää lopullista väriä tuomaan sävyyn syvyyttä ja suojaamaan sitä läpihionnalta.
NitorLackin Inca Silver nitroselluloosamaali tuo tämän alkuperäisen sävyn värin saataville helppokäyttöisessä aerosoliformaatissa, jonka avulla on entistä helpompaa saada ammattimaisia lopputuloksia ilman ammattilaisen työtiloja. NitorLackin vintage-maalit on kehitetty huolellisen ja pikkutarkan prosessin kautta toisintamaan alkuperäisten 50- ja 60-lukujen sähkökitaroiden värit juuri sellaisena kuin ne maalattiin soitinten pintaan tuona sähkökitaran kulta-aikana.
NitorLackin nitroselluloosamaalit tuottavat aerosolipullosta spraymaalattuinakin ammattimaista jälkeä helposti. Yksi nitroselluloosamaalien uniikeista ominaisuuksista on niiden tapa fuusioida eri kerrokset yhdeksi massaksi, joka antaa kitaran soida vapaasti ja jättää jälkeensä siistin pinnan. Maalatessasi soitinta nitromaalilla, suosittelemme suorittamaan maalikerrosten välillä välihionnan 800 karkeuden hiomapaperilla, jotta varmistetaan maalikerroksien yhtenäisyys ja tarttuminen. Ennen välihiontaa ja seuraavaa maalikerrosta, anna lakkakerroksen kuivua 24 tuntia. NitorLackin nitromaaleja käyttäessä suosittelemme läpinäkymättömille väreille kahta maalikerrosta jotta soittimen runko peittyy täysin ja väristä tulee tasainen. Maalaaminen kannattaa aloittaa tiukimmista paikoista, kuten soololovista ja soittimen kyljistä jotta nämä saadaan peittoon ilman suurempia maalikerrostumia.
Ominaisuudet:
- NitorLack Nitrocellulose Paint Inca Silver
- Vintagekorrekti Inca Silver suoraan helppokäyttöisenä aerosolina
- 400ml aerosoli
- Ennen käyttöä ravista noin 2-5 minuutin ajan
Kuinka paljon aerosolispraytä tarvitsen kitaran maalaamiseen?
Maalintarpeeseen vaikuttaa paljon puun tyyppi ja jokaisen kerroksen paksuus sekä haluttu lopputulos peilikiiltävästä pinnasta avoimeen syykuvioon. Yleisesti ottaen seuraavat luvut toteutuvat keskivertosoittimiin ja ei kovin avoinaiseen tai tiukkaan syykuvioon:
- Sähkökitaran kaula: 2 pulloa nitroselluloosalakkaa
- Sähkökitaran runko: 1 pullo pohjamaalia, 1-2 pulloa väriä, 2-3 pulloa nitroselluloosalakkaa
- Klassinen kitara tai teräskielinen akustinen: 1 pullo pohjamaalia, 1-2 pulloa väriä, 4-5 pulloa nitroselluloosalakkaa
- Ukulele: 2 pulloa nitroselluloosalakkaa
Vinkkejä spraymaalaamiseen
Ravista pulloa reilusti 2-5 minuuttia ennen spraytä. Suosittelemme suorittamaan maalaamisen ohuina kerroksina mahdollisimman matalassa kosteusympäristössä. Maalaa tasaisin liikkein ja pidä spraypulloa noin 20cm päässä maalauskohteesta. Ennen väriä on tärkeää suorittaa pohjamaalaus ja hiominen 400 karkeuden hiomapaperilla jotta pohja on mahdollisimman tasainen ennen väriä tai viimeistelyä. Suorita kerrosten välillä välihionta ja anna kerrosten kuivua vähintään 12-24 tuntia ennen seuraavan kerroksen maalaamista. Maalaa ainoastaan hyvin ilmastoiduissa tiloissa.
Nitromaali on myrkyllistä ja haitallista. Käytä maalia ainoastaan hyvin ilmastoidussa tilassa yli 18°C lämpötilassa, esimerkiksi maalihuoneessa tai ulkona. Käytä maalatessa suojavarusteita kuten käsineitä, suojalaseja sekä hengitysmaskia. Nitromaali on helposti syttyvää ja ärsyttää ihoa.